Liturgia
Msze św. w niedziele:
7.30, 9.30, 11.00, 12.30, 18.00, 20.00 oraz 8.30 w klasycznym rycie rzymskim
Msze św w dni powszednie:
6.30, 8.00, 18.00
Intencje
Wyjazd pielgrzymkowy do Turcji
Zapraszamy na wyjazd pielgrzymkowy do Turcji w dniach 24 września – 2 października 2024 roku.
Procesja rezurekcyjna
„Wiemy, żeś zmartwychwstał, że ten cud prawdziwy,
O Królu Zwycięzco, bądź nam miłościwy”.
Świętowanie zmartwychwstania Pańskiego przedłużamy na niedzielny poranek ogłaszając całemu światu tę wielką radość.
Wigilia Paschalna
„O, jak przedziwna łaskawość Twej dobroci dla nas! O, jak niepojęta jest Twoja miłość: aby wykupić niewolnika, wydałeś swego Syna”.
Wigilia Paschalna jest szczytem całego Triduum. Jest zbawczym misterium Pana, do którego prowadziła nas Msza św. Wieczerzy Pańskiej i Liturgia Męki Pańskiej. To podczas tego czuwania na cześć Pana dopełniają się wszystkie zapowiedzi proroków. To właśnie tej nocy Chrystus skruszywszy więzy śmierci, jako zwycięzca wyszedł z otchłani.
Chrystus zmartwychwstał!
Wielka Sobota
„Gotowy już jest niebiański tron, w pogotowiu czekają słudzy, już wzniesiono salę godową, jedzenie zastawione, przyozdobione wieczne mieszkanie, skarby dóbr wiekuistych są otwarte, a królestwo niebieskie, przygotowane od założenia świata, już otwarte”.
Słowa tej starożytnej homilii na Świętą i Wielką Sobotę dobrze opisują to, co dziś przeżywamy. Opłakujemy złożonego w grobie Pana, ale w jakże innej jesteśmy sytuacji niż Jego uczniowie. My mamy pewność, my już to wiemy, że Chrystus zmartwychwstał. Stąd zadumie i łzom wzruszenia towarzyszą już przygotowania do największego święta w całym roku, do Zmartwychwstania Pańskiego. Ale jeszcze pełniej widać to w perspektywie eschatologicznej: na końcu krzątaniny naszego życia są otwarte drzwi do wieczności z Tym, który powstał z martwych.
Liturgia Męki Pańskiej
„Jaśnieje Krzyż chwalebny, unosi Ciało Pana, zaś On swej Krwi strumieniem obmywa nasze rany”.
W centrum wielkopiątkowej Liturgii Męki Pańskiej staje Krzyż. Nie powinniśmy w nim jednak widzieć bestialskiego narzędzia kaźni, ale narzędzie naszego zbawienia. Dla Żydów był on zgorszeniem, dla pogan – głupstwem, lecz dla nas jest znakiem najświętszym, godnym czci i adoracji.